در سال تحصيلي 1369با هدف تربيت دختراني بهرهمند از توانمنديهاي روحي و جسمي در سايه آموزههاي مكتب اهل بيت عليهمالسلام و نيل به مدارج عالي آموزشي، فعاليتهاي علمي و مذهبي خود را در منطقه 3 آغاز نمود و با سابقهاي درخشان تا سال 1386 ادامه داد. اين موسسه فرهنگي در همان سال با ايجاد فضايي وسيع و مجهز به امكانات به روز آموزشي- علمي و ورزشي به منطقه یک واقع در بزرگراه ارتش نقل مكان نمود.
با توجه به الزام نظام جديد آموزش و پرورش تكميلي، دوره متوسطه اول از سال تحصيلي 94-93 با تاسيس پايه هفتم راه اندازي شد اعتلاي موقعيت علمي و تربيتي دبيرستان و حفظ آن گوياي تلاش مستمر و آگاهانه نيروهاي متخصص و كارآمد در امر آموزش و پرورش اين مجموعه بوده و هست. مدیریت مجوعه با هدف تربیت و پرورش دخترانی در بستر دین و اخلاق و نیاز بهره مندی از روشهای نوین علمی ازسنین خردسالی به تاسیس دوره پیش دبستانی درسال تحصیلی98-97 اقدام نمودند و دوره ابتدایی را همراه با نوآموران شروع کرده و سال به سال ادامه دارد، باشد كه اين خدمت كوچك مورد رضايت حق تعالي و ائمه معصومين عليهمالسلام قرار گيرد.
پرورش دانش آموزان دارای کرامت نفس، خودباوری، رعایت انصاف و اهل مدارا و کوشا در زندگی و پژوهشگر و دارای تفکر خلاق در عرصه ی علم اندوزی
نهادینه کردن ارزشهای معنوی و علمی در دانش آموزان همگام با علوم نوین و به روز و توانمد در تربیت انسانهایی با ارزشهای آموخته
واحد فرهنگی
با توجه به توسعه حیطه فرهنگ و تربیت در عصر حاضر و با توجه به اهمیت جایگاه تربیت دینی فرزندان این مرز و بوم سالیانی است که فعالیت های خود را به صورت متمرکز در عرصه های فرهنگی مشتمل بر موارد ذیل تقویت نموده ایم و در پایان هرنیمسال ارزشیابی کار فرهنگی عزیزانمان به صورت مجزا به آنان ارائه می شود.
1. مناسبتهای مذهبی: باورمان این است پرداختن به این مهم باعث رشد باورها و تثبیت اعتقادات و ارزشها در ذهن دانش آموزان می گردد. و موجب نجات آنان از فتنه های زمانه خواهد بود. 2. مناسبتهای ملی: وقایع روز جامعه نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ یک نوجوان و جوان مذهبی می تواند داشته باشد. 3. طرح همیار: ارائه مسئولیت به فرزندان از مهمترین راهکارهای تربیتی به شمار می رود لذا در زمینه های مختلف به عنوان همیار فضیلت به دانش آموزان مسئولیت داده می شود.
4. فعالیت های محتوایی: فهرست نویسی از کتابهای دینی و قرآن ، تفکر و احکام متوسطه 1و 2 و تعیین زمانبندی برای ارائه درس هایی مثل بلوغ و همچنین بررسی اهداف اصلی مدرسه در راستای دروس دینی و سنجش ضرورت طرح برخی مباحث در پایه های مختلف به حسب نیاز، همچنین بررسی روش ارائه درس نگارش و هدف گذاری سیر مطالعاتی و تعیین سیر بحث نگارش برای پایه هفتم و هشتم و نهم. همچنین پیش بردن مباحث تاریخ اسلام و ریل گذاری برای مباحث تاریخی در راستای امور فرهنگی و کتابهای درسی.
5. کتابخوانی مطالعه کتابهای مطلوب و مورد نظر برای سنین دانش آموزان و انتخاب کتاب مناسب و پیشنهاد طرح های نمایشگاهی و انتخاب کتابها بدین منظور. 6. فعالیتهای ثابت که به صورت منظم و برگزار می شود و شامل برگزاری نماز جماعت، پخش و حفظ تعقیبات، پخش و حفظ ادعیه و ....
واحد آموزش با هدف توانمند سازی علمی دانش آموزان و اجرای بهینه برنامه درسی مصوب، راهبردهای زیر را مدیریت می نماید: ۱.تهیه برنامه هفتگی مطلوب و توجه به ضرورت های درسی و فوق برنامه های آموزشی وپرورشی ۲. اقدام به شناسایی و گزینش دبیران و کادر علمی متخصص و کارآمد. ۳. توجه به چرخه هوشمند و به روزِ یاددهی- یادگیری از طریق نظارت بر طرح درس، میزان تکلیف در هر درس، ساعات مطالعه دانش آموزان و تحلیل نتایج آزمون ها با ارائه نمودارهای مطالعاتی و ۶ کارنامه موضوعی و مقایسه ای. ۴. نظارت بر پرونده عمل دبیران و ارزشیابی روند آموزشی. ۵. تشکیل شوراهای آموزشی دبیران نظارت و تشکیل دپارتمان های آموزشی و ارتقاء کیفی شبکه طولی- عرضی درسی در پایه های مختلف. ۶. تعیین ضرورت های آموزشی و ضعف و قوت های درسی و ارائه تمهیداتی برای جبران آنها در اردوی تابستانی و سال تحصیلی. ۷. همکاری با معلمین راهنما در جهت تهیه درسنامه های مهارت های آموزشی همچون مهارت مطالعه، مدیریت زمان.
دبیرستان دخترانه فضیلت در راستای پرورش دخترانی توانمند و اهل فکر، اقدام به برگزاری کلاس های تفکر خلاق نموده، که در طی 4ترم، اهداف بلند مدتی را در قالب ارائه کاربرگ های فردی و گروهی، فعالیتهای تمرینی و سرعتی، کار با بازیهای فکری، برگزاری مسابقات و لیگ های مرتبط با طرح درس و اعطای گواهینامه، دنبال می نماید. از جمله اهداف آموزشی و پرورشی این کلاس ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:
اتوبان ارتش - بلوار نخل - شهرک نفت - بلوار کنگان - بلوار آبادان - خیابان لاوان -مجتمع آموزشی فضیلت
۰۲۱-۲۲۴۹۷۹۴۴
برای دیدن این محتوا ابتدا در سایت لاگین کنید.
در کجا جستجو شود؟